OFFICES FOR JUNTA CASTILLA Y LEÓN . ZAMORA
ALBERTO CAMPO BAEZA . photos: © Javier Callejas Sevilla . + baunetz
We raise high stone walls built of the same stone as the Zamora Cathedral, that follow the outline of he site, like a box open to the sky. We thus achieve a secret garden in which we conserve and plant leafy trees, aromatic plants and flowers.
HORTUS CONCLUSUS
And we open openings in these stone walls that frame, from within, the cathedral, the landscape and the surrounding buildings. And in this verdant garden we build a transparent glass box that makes it seem as if one is working within the garden.
For the stone wall, qualities and dimensions were studied to express the strength of the stone in the same way as it is in the Cathedral. The same stone in large dimensions and with great thickness that accentuate the strength of the proposal.
For the building itself, a glazed and perfectly controlled facade was conceived, with maximum simplicity in its construction system. The facade works actively in regard to the climate, able to hold in heat in the winter (GREENHOUSE effect) and at the same time to expel the heat and protect the building in the summer (VENTILATED facade)
It is a stone box open to the sky that holds a crystalline box and protects it and tempers it, immersed in the midst of a wonderful garden.
In collaboration with Pablo Fernández Lorenzo, Pablo Redondo Díez, Alfonso González Gaisán and Francisco Blanco Velasco
En colaboración con Pablo Fernández Lorenzo, Pablo Redondo Díez, Alfonso González Gaisán y Francisco Blanco Velasco
Levantamos unos altos muros de piedra, de la misma piedra que la catedral de Zamora, siguiendo las trazas de las tapias que circundan el solar sobre el que trabajamos como una caja abierta al cielo. Conseguimos así un jardín secreto en el que conservamos y plantamos árboles frondosos y plantas aromáticas.
Y en los muros de piedra abrimos huecos que enmarcan desde dentro la catedral, el paisaje y los edificios circundantes. Y en ese jardín frondoso construimos una caja de vidrio transparente que hará que parezca que se está trabajando dentro de ese jardín.
Para el muro de piedra se estudian calidades y despieces en los que la piedra se muestre, como en la CATEDRAL, con toda su fuerza. La misma piedra en grandes dimensiones y con grandes espesores que acentúen la fuerza de la propuesta.
Para el edificio propiamente dicho se prevé una fachada acristalada, perfectamente controlada, con la máxima sencillez en su sistema constructivo. Una fachada que actúa de manera activa desde el punto de vista climático, que es capaz de guardar el calor en invierno (efecto INVERNADERO) y a la vez capaz de expulsar el calor y proteger el edificio en verano (fachada VENTILADA).
Es una caja pétrea abierta al cielo que recoge una caja cristalina y que la protege y atempera zambulléndola en un jardín maravilloso.
ALBERTO CAMPO BAEZA . photos: © Javier Callejas Sevilla . + baunetz
We raise high stone walls built of the same stone as the Zamora Cathedral, that follow the outline of he site, like a box open to the sky. We thus achieve a secret garden in which we conserve and plant leafy trees, aromatic plants and flowers.
HORTUS CONCLUSUS
And we open openings in these stone walls that frame, from within, the cathedral, the landscape and the surrounding buildings. And in this verdant garden we build a transparent glass box that makes it seem as if one is working within the garden.
For the stone wall, qualities and dimensions were studied to express the strength of the stone in the same way as it is in the Cathedral. The same stone in large dimensions and with great thickness that accentuate the strength of the proposal.
For the building itself, a glazed and perfectly controlled facade was conceived, with maximum simplicity in its construction system. The facade works actively in regard to the climate, able to hold in heat in the winter (GREENHOUSE effect) and at the same time to expel the heat and protect the building in the summer (VENTILATED facade)
It is a stone box open to the sky that holds a crystalline box and protects it and tempers it, immersed in the midst of a wonderful garden.
In collaboration with Pablo Fernández Lorenzo, Pablo Redondo Díez, Alfonso González Gaisán and Francisco Blanco Velasco
En colaboración con Pablo Fernández Lorenzo, Pablo Redondo Díez, Alfonso González Gaisán y Francisco Blanco Velasco
Levantamos unos altos muros de piedra, de la misma piedra que la catedral de Zamora, siguiendo las trazas de las tapias que circundan el solar sobre el que trabajamos como una caja abierta al cielo. Conseguimos así un jardín secreto en el que conservamos y plantamos árboles frondosos y plantas aromáticas.
Y en los muros de piedra abrimos huecos que enmarcan desde dentro la catedral, el paisaje y los edificios circundantes. Y en ese jardín frondoso construimos una caja de vidrio transparente que hará que parezca que se está trabajando dentro de ese jardín.
Para el muro de piedra se estudian calidades y despieces en los que la piedra se muestre, como en la CATEDRAL, con toda su fuerza. La misma piedra en grandes dimensiones y con grandes espesores que acentúen la fuerza de la propuesta.
Para el edificio propiamente dicho se prevé una fachada acristalada, perfectamente controlada, con la máxima sencillez en su sistema constructivo. Una fachada que actúa de manera activa desde el punto de vista climático, que es capaz de guardar el calor en invierno (efecto INVERNADERO) y a la vez capaz de expulsar el calor y proteger el edificio en verano (fachada VENTILADA).
Es una caja pétrea abierta al cielo que recoge una caja cristalina y que la protege y atempera zambulléndola en un jardín maravilloso.
0 comentarios :
Publicar un comentario